Logo and home button

In English

Spel

Spel kan utnyttjas för marknadsföring på många sätt.

Att använda interaktivitet eller t.o.m. mindre spelinslag i en banner kan helt förvandla publikens reaktion från förströdda ögonkast till ett engagerat intresse som skapar en positiv attityd till företagets budskap och information.

Att använda spel på företagets egen webbplats är ett oöverträffat sätt att generera trafik. Om spelet är omsorgsfullt utformat kan det dessutom skapa en troget återkommande publik som därmed hålls uppdaterad om vad företaget erbjuder. Ett alternativ är att man regelbundet presenterar nya men betydligt enklare spel.

Ännu ett alternativ är att låta spelet spridas fritt på de tusentals renodlade spelsidor som finns. Om det är utformat i linje med företagets grafiska profil och om spelets själva innehåll består i att man på ett eller annat sätt använder företagets produkter, så kommer spelet att fungera som en interaktiv banner som sprids gratis av användarna själva.

Kärnan i ett spel är animation och interaktivitet. Dessa element kan också användas i instruktions- och utbildningsmaterial och annan teknisk kommunikation.

Vi har tidigare utvecklat spel för Nintendos Game Boy Advance och för PC med DirectX. Nu fokuserar vi på Flash, som är den helt dominerande plattformen för webbspel. Vi kan utveckla hela spelet från koncept till färdig produkt, men kan naturligtvis även ta ansvar för enskilda delar i kedjan.

Storleken på ett spelprojekt kan variera oerhört. Vanligtvis står grafikproduktionen för en betydande del och man kan därför tjäna tid och pengar genom att använda företagets befintliga bildmaterial. Mest effektivt är att utnyttja ett redan befintligt spel och helt enkelt byta ut grafiken.

Kontakta Anders på 0703-828374 eller anders(at)athleticdesign.se

Banner-produktion

Teknisk kommunikation